דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה גורם הליקובקטור? 

מאת    [ 16/02/2011 ]

מילים במאמר: 448   [ נצפה 7015 פעמים ]

למה גורם הליקובקטור?

הליקובקטור הוא מהחיידקים המסוכנים ביותר שעלולים לשכון בתוך הגוף שלנו, מהמציקים ביותר, ועל פי ארגון הבריאות העולמי - גם הנפוץ ביותר מבין החיידקים המזהמים. העובדה, כי החיידק הליקובקטור עובר בעיקר דרך רוק או צואה גורם לכך שרוב אוכלוסיית העולם (עד לכדי 60%!) נדבקת בו בשלב הילדות. הליקובקטור נדבק בעיקר אל ילדים עד גיל 10, ואז מתחיל את שלב הדגירה שלו. מנגנוני ההגנה של הגוף הם חזקים יחסית, ולכן עצם הדגירה של הליקובקטור לאו דווקא תגרום לכך שהנשא יסבול מכיב קיבה או מבעיות דומות. אולם ישנם אנשים אשר גנטית רגישים אל הליקובקטור ואל הרעלנים שהוא מפריש, ולכן הם סובלים מבעיות של כיב קיבה, כיב תריסריון וכן בעיות דומות באזור הקיבה. כמו כן, אנשים מבוגרים גם נוטים לסבול יותר מהרעלנים של הליקובקטור, משום שמנגנוני ההגנה של הגוף והנוגדנים, שהוא מייצר באופן טבעי נגד הליקובקטור נחלשים באופן טבעי, כחלק מתהליך ההזדקנות.

 

איך הליקובקטור שומר על עצמו?

הליקובקטור הוא מהחיידקים העמידים ביותר שידועים לאדם. רוב החיידקים לא מסוגלים בכלל לשרוד בתוך הסביבה החומצית שיש בקיבה שלנו. גם הקיבה עצמה למעשה לא יכולה לשרוד את החומציות ובגלל זה דפנות הקיבה מייצרות רירית, שמגינה על הקיבה מפני החומציות שתוכה. הליקובקטור, באופן מפתיע עובד באותה צורה למעשה - הליקובקטור מייצר לעצמו שכבות הגנה. הליקובקטור מפריש אנזים ששמו אוריאז. כאשר האוריאז פוגש את השתנן, שמצוי בשפע בתוך הקיבה שלנו, הוא הופך לחומר הנקרא ביקרבונט, שהוא סוג של מלח וכן לאמוניה. חומרים אלו יוצרים מעין עננת הגנה סביב הליקובקטור, וכך חומציות הקיבה לא פוגעת בו.

כאשר הליקובקטור מוגן הוא מנצל את החומציות כנגדנו - לקיבה שלנו גם יש מנגנוני הגנה משלה כנגד החומציות. דופן הקיבה מפריש ריר ואלקטרוליטים אשר מגנים את הקיבה מפני החומציות. הליקובקטור מפריש רעלנים אשר פוגעים בחומר הזה, ובכך הופכים את הקיבה רגישה יותר אל החומציות. כאשר הקיבה שלנו פוגשת בחומציות שלנו, אנחנו מתחילים לפתח דלקות שונות, או לחילופין את המחלה שאנו מכירים ככיב קיבה, ומתחילים לסבול מכאבי בטן תכופים ומבעיות בעיכול.

 

מעלימים את ההליקובקטור

הליקובקטור, למרות היותו חיידק עקשן במיוחד, איננו כל-יכול, וניתן בהחלט להעלים אותו. טיפול אנטיביוטי אשר נלקח בתוספת לתוספי מזון טבעיים יכול לגרום לחיידק הסורר להיעלם. כיצד תוספי המזון עובדים? ישנם שני סוגים עיקריים של תוספי מזון שכדאי לקחת נגד הליקובקטור - משקה אלוורה חמוציות, וכן כדורי שום וקורנית (מה שאנחנו מכירים יותר בשם טימין).

השיטה של הליקובקטור לדגור בגוף שלנו היא להיצמד אל דופן הקיבה או דופן התריסריון. אולם נוגדי חימצון מונעים מן ההליקובקטור לבצע פעולה זו ובכך לגדול, להתפתח ולהקים מושבת חיידקים בתוך הגוף שלנו. הן חמוציות, הן שום והן קורנית הם מאכלים אשר מכילים בתוכם נוגדי חמצון. נטילה קבועה של תוספי מזון אלו עוזרת לטיפול כנגד הליקובקטור וגורמת לגוף להחלים במהירות רבה יותר, בתהליך נעים יותר, שלבסוף מקל עלינו את מלאכת ההבראה.

יהודית מורי, קוסמטיקאית רפואית בשיטת ד"ר דב קליין, מסירה שיער בשיטת האינפרא אדום-תוצאות מטיפול ראשון, מעסה רפואית מוסמכת ורפלקסולוגית. מומחית לטיפול בכאב, מ"מור קליניק" קליניקה לקוסמטיקה רפואית, הסרת שיער באינפרא אדום, רפואה אלטרנטיבית ושיזוף בהתזה בראשל"צ. במרכז מיגוון טיפולי יופי וגוף לנשים באוירה הוליסטית. 052-8705343 www.morclinic.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב